PEDAGOGIKA

  • O kierunku
  • Studia licencjackie
  • Studia magisterskie

Pedagogika należy do nauk społecznych i charakteryzuje się dużą interdyscyplinarnością, ponieważ ma swoje źródła w filozofii, psychologii, socjologii i w wielu innych dziedzinach nauk humanistycznych. Dlatego też student pedagogiki musi być otwarty na różne rodzaje i formy wiedzy i chętny do poszerzania swoich horyzontów. Jest to bardzo wymagająca dyscyplina nauk przede wszystkim dla osób, które rozumieją potrzebę konieczności doskonalenia się przez całe życie.

Pedagogika obejmuje swoim zakresem wszelkie formy kształcenia dzieci i młodzieży, a także pozwala uzyskać informacje dotyczące pomocy społecznej dla osób poszkodowanych przez los oraz w zakresie opieki nad osobami starszymi. Studia pedagogiczne kształtują szeroką gamę umiejętności i kompetencji społecznych oczekiwanych przez przyszłych pracodawców, niezbędnych dla sprawnego funkcjonowania w warunkach gospodarki wolnorynkowej.

Absolwent studiów I stopnia dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz do kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe zależne od wybranej specjalności, z możliwością orientacji na konkretną specjalność pedagogiczną.

Absolwent studiów II stopnia dysponuje rzetelnym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym zorientowanym na konkretną specjalność pedagogiczną. Posiada umiejętności dostrzegania oraz samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu wybranej specjalności. Jest przygotowany do działalności prospołecznej i wkroczenia na współczesny, niezwykle wymagający rynek pracy.

Każda ze specjalności na kierunku Pedagogika ma charakter praktyczny, co oznacza, że co najmniej połowa zajęć prowadzona jest w formie ćwiczeniowo-warsztatowej. Zajęcia prowadzone są przez praktyków zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i instytucjach zajmujących się opieką, wychowaniem i pomocą rodzinie. Dzięki temu już od początku studiów student zdobywa umiejętności niezbędne w przyszłej pracy zawodowej, potrafi łączyć teorię z praktyką, a także weryfikować zdobywaną wiedzę w warunkach naturalnych dla danego zawodu.

W programie studiów niezwykle istotną rolę odgrywa praktyka zawodowa, a także współpraca z lokalnymi instytucjami zajmującymi się pracą z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, starszymi i wymagającymi pomocy oraz opieki.

UWAGA!

Dwa dyplomy w 2 lata! Możliwość łączenia studiów magisterskich z podyplomowymi.

Dla studentów studiów magisterskich rozpoczynających studia podyplomowe najpóźniej w 3 semestrze studiów drugiego stopnia – zniżka 30% na studia podyplomowe

Zadzwoń i zapytaj o szczegóły 666 657 020 lub 15 819 40 06

POZWOLENIE  NA PROWADZENIE STUDIÓW.PDF

W ramach studiów I stopnia na kierunku pedagogika kształcimy w kilku specjalnościach. Student po pierwszym roku studiów, na którym wykładane są głównie przedmioty ogólnopedagogiczne, wybiera specjalność zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i predyspozycjami. Poniżej prezentujemy oferowane przez naszą Uczelnię specjalności:

PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

Program specjalności obejmuje wiedzę z zakresu: pedagogiki ogólnej, socjologii, prawa i psychologii oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu: edukacji zdrowotnej, komunikacji interpersonalnej, interwencji kryzysowej czy stymulacji rozwoju dziecka. W programie nauczania ogromną wagę przywiązujemy do integracji wiedzy z umiejętnościami praktycznymi. Uczymy studentów umiejętności podejmowania niezbędnych działań diagnostycznych i stymulujących w zakresie wszechstronnego rozwoju jednostki. Studenci przygotowywani są do samodzielnej identyfikacji problemów i zadań w zakresie wychowania i opieki oraz sposobów ich rozwiązywania.

Absolwenci mają kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach. Są przygotowani do pracy w ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych, ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, internatach, bursach, świetlicach środowiskowych, w organizacjach pozarządowych prowadzących działalność opiekuńczo-wychowawczą oraz interwencyjną w sytuacjach kryzysowych. Dodatkowo, po ukończeniu studiów podyplomowych dających uprawnienia pedagogiczne, absolwenci mogą podejmować zatrudnienie w przedszkolach, szkołach oraz innych placówkach oświatowych.

PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z PROFILAKTYKĄ UZALEŻNIEŃ

W trakcie studiów absolwent nabywa umiejętności między innymi w zakresie diagnozowania resocjalizacyjnego i stosowania metod resocjalizacji w praktyce pedagogicznej. Studia przygotowują do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, interwencyjnych i socjalizacyjnych. Absolwenci studiów uzyskują specjalistyczną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i penitencjarnej oraz patologii społecznych, profilaktyki społecznej i terapii. Zdobywają również praktyczne umiejętności diagnozowania, projektowania i ewaluacji oddziaływań resocjalizacyjnych. Absolwenci mają możliwość pracy w szkołach, internatach, poradniach specjalistycznych, sądach, policji i straży miejskiej, w administracji samorządowej oraz w stowarzyszeniach i fundacjach.

DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE

Studia na kierunku Pedagogika o specjalności doradztwo zawodowe i personalne umożliwiają studentom poznanie teoretycznych i praktycznych podstaw wiedzy filozoficznej, psychologicznej, socjologicznej i pedagogicznej, niezbędnej do nabywania wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień specjalizacyjnych, przygotowujących do pracy w charakterze doradcy zawodowego.

Absolwent studiów posiada szeroką wiedzę z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Wie, jak pomóc młodzieży wkraczającej na rynek pracy, a także osobom dorosłym stojącym przed koniecznością zdobycia nowych kwalifikacji w określeniu własnych predyspozycji i preferencji zawodowych. Potrafi udzielić profesjonalnego wsparcia w rozwiązywaniu problemów i trudności osób aktywnych zawodowo, rozumie konieczność ustawicznego rozwoju i doskonalenia się w obliczu wymagań współczesnego rynku pracy. Jest przygotowany do udzielania rzetelnych porad w zakresie planowania, projektowania i wdrażania programów rozwoju kariery zawodowej. Posiada umiejętności z zakresu diagnostyki, metodyki doradczej, a także przeprowadzania procesu rekrutacji pracowników w firmie – jest odpowiednią osobą do profesjonalnego prowadzenia polityki zatrudniania przedsiębiorstwa. Rozumie konieczność dokształcania się, wie, w jaki sposób przygotować klienta do roli odpowiedzialnego pracownika bądź zaradnego pracodawcy. Potrafi zaprojektować pracę z osobami poszukującymi zatrudnienia, niepełnosprawnymi, a także zagrożonymi wykluczeniem z rynku pracy. Praktyki odbywane w urzędach pracy oraz innych instytucjach i firmach zajmujących się pośrednictwem pracy przyczyniają się do pełniejszego poznania zasad funkcjonowania i cech charakterystycznych rynku pracy w Polsce.

TERAPIA ZAJĘCIOWA I ARTETERAPIA

Terapia zajęciowa to forma rehabilitacji fizycznej, ale też psychicznej, społecznej i zawodowej, która polega na zaangażowaniu pacjenta / klienta, czyli osoby wymagającej zróżnicowanego wsparcia ze względu na np. wiek, ograniczenia fizyczne, niepełnosprawność intelektualną, zaburzenia psychiczne, trudności szkolne, problemy z dostosowaniem do reguł życia społecznego czy zagrożenie wykluczeniem w różnego rodzaju formy aktywności życiowej (z zakresu arteterapii, ergoterapii, muzykoterapii i in.), które mogą przyczynić się do polepszenia stanu zdrowia, a także osiągnięcia dobrostanu i satysfakcji życiowej na miarę możliwości konkretnego pacjenta.

Celem studiów z zakresu terapii zajęciowej jest przygotowanie studentów do efektywnej pracy pedagogiczno-terapeutycznej poprzez nabywanie kompetencji z zakresu diagnozy, a także projektowania, prowadzenia i ewaluowania procesu terapeutycznego prowadzonego z osobami z różnego rodzaju zaburzeniami przy zastosowaniu różnorodnych metod, technik i form pracy, a także odpowiednio dobranych narzędzi z zakresu pedagogiki, psychologii oraz terapii zajęciowej. Po wybraniu tej specjalności student ma możliwość poznania, również w trakcie praktyk, reguł i zasad pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.

Absolwent kierunku Pedagogika o specjalności terapia zajęciowa zdobywa kwalifikacje niezbędne to podjęcia pracy jako terapeuta zajęciowy w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, placówkach opiekuńczo-rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi i innych podmiotach i organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem terapeutycznym osób z różnego rodzaju zaburzeniami.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

UWAGA! NOWOŚĆ!

Ze względu na rosnącą w lawinowym tempie liczbę osób z zaburzeniami integracji sensorycznej, coraz większą ilość opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne ze wskazaniami o potrzebie wspierania rozwoju specjalistycznymi zajęciami właśnie z zakresu integracji wychodzimy naprzeciw wymaganiom współczesnego rynku pracy i oferujemy Państwu specjalność, po której to absolwent będzie poszukiwany przez potencjalnego pracodawcę! Studia na tym kierunku są szansą na uzyskanie niezwykle interesującego i nowoczesnego zawodu, na który zapotrzebowanie wśród pracodawców będzie z roku na rok tylko wzrastać!

Studia na kierunku Pedagogika o specjalności integracja sensoryczna mają charakter interdyscyplinarny i obejmują wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, nauk medycznych, rehabilitacji, fizjoterapii i kierunków pokrewnych. To wyzwanie, po którym absolwent będzie przygotowany do prowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

W wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zazwyczaj ujawnia się większość dysfunkcji i zaburzeń rozwojowych dzieci, którym można skutecznie zaradzić, jeżeli w miarę wcześnie podejmie się odpowiednie działania terapeutyczne. Nieprawidłowości w organizacji wrażeń zmysłowych, takich jak wzrok, słuch, węch, smak oraz dotyk wymagają terapii, która polega na ćwiczeniach w odbieraniu bodźców zmysłowych oraz wspomaganiu prawidłowego rozwoju. Zaburzenia integracji sensorycznej mogą być również rezultatem uszkodzenia narządów zmysłów, które może nastąpić w każdym wieku. Zaburzenia tego typu nie przemijają samoczynnie, dlatego obecnie obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny.

Celem zajęć prowadzonych przez terapeutę integracji sensorycznej jest polepszenie współpracy i koordynacji pomiędzy zmysłami, stymulowanie zaburzonych funkcji i usprawnianie obszarów deficytowych. Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanych do tego i wyposażonych w odpowiedni sprzęt salach integracji sensorycznej. Absolwent kierunku - specjalista integracji sensorycznej posiada wiedzę i kompetencje w zakresie rozwoju neurobiologicznego, prawidłowej diagnozy zaburzeń,  a także projektowania i ewaluowania podejmowanych działań terapeutycznych. Efektem prowadzonej przez niego terapii jest likwidacja nadwrażliwości sensorycznej, jeżeli taka występowała u pacjenta lub – w przypadku obniżonej wrażliwości – pobudzenie odpowiednich wrażeń zmysłowych.

Absolwent kierunku uzyskuje kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej oraz do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i młodzieży z dysfunkcjami rozwojowymi. Potrafi dostosować program pracy z dzieckiem do postępów przez niego czynionych, a także dopasować terapię do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.

 

NIE ZWLEKAJ, ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ, A NIE BĘDZIESZ MUSIAŁ MARTWIĆ SIĘ O SWOJĄ ZAWODOWĄ PRZYSZŁOŚĆ!

 

Czesne za rok akademicki:

studia niestacjonarne – 3800 zł (1900 zł za semestr).

POZWOLENIE NA PROWADZENIE STUDIÓW.PDF

PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

Program specjalności obejmuje wiedzę z zakresu: pedagogiki ogólnej, socjologii, prawa i psychologii oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu: edukacji zdrowotnej, komunikacji interpersonalnej, interwencji kryzysowej czy stymulacji rozwoju dziecka. W programie nauczania ogromną wagę przywiązujemy do integracji wiedzy z umiejętnościami praktycznymi. Uczymy studentów umiejętności podejmowania niezbędnych działań diagnostycznych, stymulujących i terapeutycznych w zakresie wszechstronnego rozwoju jednostki. Studenci przygotowywani są do samodzielnej identyfikacji problemów i zadań w zakresie wychowania i opieki oraz sposobów ich rozwiązywania.

Absolwenci mają kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach. Są przygotowani do pracy w ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych, ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, internatach, bursach, świetlicach środowiskowych i profilaktyczno-terapeutycznych, w organizacjach pozarządowych prowadzących działalność opiekuńczo-wychowawczą, profilaktyczno-terapeutyczną oraz interwencyjną w sytuacjach kryzysowych.

Dodatkowo, po ukończeniu studiów podyplomowych dających uprawnienia pedagogiczne, absolwenci mogą podejmować zatrudnienie w przedszkolach, szkołach oraz innych placówkach oświatowych.

PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z PROFILAKTYKĄ UZALEŻNIEŃ

W trakcie studiów absolwent nabywa umiejętności między innymi w zakresie diagnozowania resocjalizacyjnego i stosowania metod resocjalizacji w praktyce pedagogicznej. Studia przygotowują do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, interwencyjnych i socjalizacyjnych. Absolwenci studiów uzyskują specjalistyczną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i penitencjarnej oraz patologii społecznych, profilaktyki społecznej i terapii. Zdobywają również praktyczne umiejętności diagnozowania, projektowania i ewaluacji oddziaływań resocjalizacyjnych. Absolwenci mają możliwość pracy w szkołach, internatach, poradniach specjalistycznych, sądach, policji i straży miejskiej, w administracji samorządowej oraz w stowarzyszeniach i fundacjach.

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA Z ELEMENTAMI LOGOPEDII

Specjalność jest adresowana do studentów posiadających kwalifikacje do nauczania w przedszkolach i klasach I-III, zdobyte w ramach studiów I stopnia lub studiów podyplomowych. Moduły mające na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej uzupełnione zostały o moduły z zakresu elementów logopedii mające na celu uzyskanie wiedzy, oraz umiejętności niezbędnych do prowadzenia działań diagnostycznych i terapeutycznych zaburzeń mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

UWAGA! TO PRZEDOSTATNIA EDYCJA TYCH STUDIÓW! MOŻLIWOŚĆ UZUPEŁNIENIA KWALIFIKACJI NA STUDIACH II STOPNIA Z ZAKRESU PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ NIE BĘDZIE JUŻ PÓŹNIEJ MOŻLIWA (zgodnie z nowymi przepisami Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna będzie prowadzona jedynie na studiach pięcioletnich)!

DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE

Studia II stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności doradztwo zawodowe i personalne umożliwiają studentom poszerzanie teoretycznych i praktycznych podstaw wiedzy filozoficznej, psychologicznej, socjologicznej i pedagogicznej, niezbędnej do pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień specjalizacyjnych, przygotowujących do pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego.

Absolwent studiów poszerza wiedzę z zakresu teorii uczenia się przez całe życie, pedagogiki i psychologii, teorii planowania kariery oraz zarządzania kapitałem społecznym w przedsiębiorstwie. Poznaje nowoczesne trendy związane z kreowaniem wizerunku, a także nowe metody i formy pracy doradcy zawodowego i personalnego. Potrafi udzielić profesjonalnego wsparcia w rozwiązywaniu problemów i trudności osób aktywnych zawodowo, rozumie konieczność ustawicznego rozwoju i doskonalenia się w obliczu wymagań współczesnego rynku pracy. Jest przygotowany do udzielania rzetelnych porad w zakresie planowania, projektowania i wdrażania programów rozwoju kariery zawodowej. Posiada umiejętności z zakresu diagnostyki, metodyki doradczej, a także przeprowadzania procesu rekrutacji pracowników w firmie. Potrafi poprowadzić konsultacje zarówno indywidualne, jak i grupowe, zaprojektować pracę z osobami poszukującymi zatrudnienia, niepełnosprawnymi, a także zagrożonymi wykluczeniem z rynku pracy. Zna wymagania rynku pracy w Polsce i za granicą.

Praktyki odbywane w urzędach pracy oraz innych instytucjach i firmach zajmujących się pośrednictwem pracy zapewniają studentom bezpośredni kontakt z osobami potrzebującymi wsparcia w zakresie nabywania bądź uzupełniania kwalifikacji zawodowych, a także przyczyniają się do pełniejszego poznania zasad funkcjonowania i cech charakterystycznych rynku pracy w Polsce.

TERAPIA ZAJĘCIOWA I ARTETERAPIA

Celem studiów II stopnia na kierunku Pedagogika specjalność terapia zajęciowa jest poszerzenie kompetencji z zakresu diagnozy, projektowania, prowadzenia oraz ewaluowania procesu terapeutycznego przy zastosowaniu różnych, odpowiednio dobranych narzędzi z zakresu pedagogiki oraz terapii zajęciowej, a także dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności w zakresie nowych metod i form pracy, umożliwiających podnoszenie jakości i efektywności ich warsztatu pedagogiczno-terapeutycznego.

Program studiów na specjalności Terapia zajęciowa obejmuje przedmioty pedagogiczne, psychologiczne oraz bezpośrednio związane z terapią zajęciową. Treści programu zawierają specjalistyczną wiedzę i kompetencje z zakresu diagnozy i interwencji terapeutycznej, metod i form terapii zajęciowej, w tym m.in. arteterapii, ergoterapii, socjoterapii, muzykoterapii i in., a także z zakresu planowania i realizowania indywidualnego i grupowego programu pracy z zastosowaniem różnych, odpowiednio dobranych metod i form terapii oraz projektowania i modyfikowania zajęć, w zależności od potrzeb i możliwości funkcjonalnych uczestników. Absolwent będzie mógł podjąć lub kontynuować pracę jako terapeuta zajęciowy w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, placówkach opiekuńczo-rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi i innych podmiotach i organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem terapeutycznym osób z różnego rodzaju zaburzeniami.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

UWAGA! NOWOŚĆ!

Ze względu na rosnącą w lawinowym tempie liczbę osób z zaburzeniami integracji sensorycznej, coraz większą ilość opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne ze wskazaniami o potrzebie wspierania rozwoju specjalistycznymi zajęciami właśnie z zakresu integracji wychodzimy naprzeciw wymaganiom współczesnego rynku pracy i oferujemy Państwu specjalność, po której to absolwent będzie poszukiwany przez potencjalnego pracodawcę! Studia na tym kierunku są szansą na uzyskanie niezwykle interesującego i nowoczesnego zawodu, na który zapotrzebowanie wśród pracodawców będzie z roku na rok tylko wzrastać!

Studia II stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności integracja sensoryczna mają charakter interdyscyplinarny i poszerzają wiedzę studenta z zakresu psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, nauk medycznych, rehabilitacji, fizjoterapii i kierunków pokrewnych. To wyzwanie, po którym absolwent będzie przygotowany do prowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

W wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zazwyczaj ujawnia się większość dysfunkcji i zaburzeń rozwojowych dzieci, którym można skutecznie zaradzić, jeżeli w miarę wcześnie podejmie się odpowiednie działania terapeutyczne. Nieprawidłowości w organizacji wrażeń zmysłowych, takich jak wzrok, słuch, węch, smak oraz dotyk wymagają terapii, która polega na ćwiczeniach w odbieraniu bodźców zmysłowych oraz wspomaganiu prawidłowego rozwoju. Zaburzenia integracji sensorycznej mogą być również rezultatem uszkodzenia narządów zmysłów, które może nastąpić w każdym wieku. Zaburzenia tego typu nie przemijają samoczynnie, dlatego obecnie obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny.

Celem zajęć prowadzonych przez terapeutę integracji sensorycznej jest polepszenie współpracy i koordynacji pomiędzy zmysłami, stymulowanie zaburzonych funkcji i usprawnianie obszarów deficytowych. Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanych do tego i wyposażonych w odpowiedni sprzęt salach integracji sensorycznej. Absolwent kierunku - specjalista integracji sensorycznej posiada wiedzę i kompetencje w zakresie rozwoju neurobiologicznego, prawidłowej diagnozy zaburzeń,  a także projektowania i ewaluowania podejmowanych działań terapeutycznych. Efektem prowadzonej przez niego terapii jest likwidacja nadwrażliwości sensorycznej, jeżeli taka występowała u pacjenta lub – w przypadku obniżonej wrażliwości – pobudzenie odpowiednich wrażeń zmysłowych.

Absolwent kierunku uzyskuje kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej oraz do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i młodzieży z dysfunkcjami rozwojowymi. Potrafi dostosować program pracy z dzieckiem do postępów przez niego czynionych, a także dopasować terapię do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.

NIE ZWLEKAJ, ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ, A NIE BĘDZIESZ MUSIAŁ MARTWIĆ SIĘ O SWOJĄ ZAWODOWĄ PRZYSZŁOŚĆ!

 

Czesne za rok akademicki:

studia niestacjonarne – 4300 zł (2150 zł za semestr).

Numer konta do wpłat dla studentów: Bank Polski PKO BP 10 1020 1390 0000 6602 0628 8296

POZWOLENIE  NA PROWADZENIE STUDIÓW.PDF

  • O kierunku
  • Studia licencjackie
  • Studia magisterskie

Pedagogika należy do nauk społecznych i charakteryzuje się dużą interdyscyplinarnością, ponieważ ma swoje źródła w filozofii, psychologii, socjologii i w wielu innych dziedzinach nauk humanistycznych. Dlatego też student pedagogiki musi być otwarty na różne rodzaje i formy wiedzy i chętny do poszerzania swoich horyzontów. Jest to bardzo wymagająca dyscyplina nauk przede wszystkim dla osób, które rozumieją potrzebę konieczności doskonalenia się przez całe życie.

Pedagogika obejmuje swoim zakresem wszelkie formy kształcenia dzieci i młodzieży, a także pozwala uzyskać informacje dotyczące pomocy społecznej dla osób poszkodowanych przez los oraz w zakresie opieki nad osobami starszymi. Studia pedagogiczne kształtują szeroką gamę umiejętności i kompetencji społecznych oczekiwanych przez przyszłych pracodawców, niezbędnych dla sprawnego funkcjonowania w warunkach gospodarki wolnorynkowej.

Absolwent studiów I stopnia dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz do kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe zależne od wybranej specjalności, z możliwością orientacji na konkretną specjalność pedagogiczną.

Absolwent studiów II stopnia dysponuje rzetelnym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym zorientowanym na konkretną specjalność pedagogiczną. Posiada umiejętności dostrzegania oraz samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu wybranej specjalności. Jest przygotowany do działalności prospołecznej i wkroczenia na współczesny, niezwykle wymagający rynek pracy.

Każda ze specjalności na kierunku Pedagogika ma charakter praktyczny, co oznacza, że co najmniej połowa zajęć prowadzona jest w formie ćwiczeniowo-warsztatowej. Zajęcia prowadzone są przez praktyków zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i instytucjach zajmujących się opieką, wychowaniem i pomocą rodzinie. Dzięki temu już od początku studiów student zdobywa umiejętności niezbędne w przyszłej pracy zawodowej, potrafi łączyć teorię z praktyką, a także weryfikować zdobywaną wiedzę w warunkach naturalnych dla danego zawodu.

W programie studiów niezwykle istotną rolę odgrywa praktyka zawodowa, a także współpraca z lokalnymi instytucjami zajmującymi się pracą z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, starszymi i wymagającymi pomocy oraz opieki.

UWAGA!

Dwa dyplomy w 2 lata! Możliwość łączenia studiów magisterskich z podyplomowymi.

Dla studentów studiów magisterskich rozpoczynających studia podyplomowe najpóźniej w 3 semestrze studiów drugiego stopnia – zniżka 30% na studia podyplomowe

Zadzwoń i zapytaj o szczegóły 666 657 020 lub 15 819 40 06

POZWOLENIE  NA PROWADZENIE STUDIÓW.PDF

W ramach studiów I stopnia na kierunku pedagogika kształcimy w kilku specjalnościach. Student po pierwszym roku studiów, na którym wykładane są głównie przedmioty ogólnopedagogiczne, wybiera specjalność zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i predyspozycjami. Poniżej prezentujemy oferowane przez naszą Uczelnię specjalności:

PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

Program specjalności obejmuje wiedzę z zakresu: pedagogiki ogólnej, socjologii, prawa i psychologii oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu: edukacji zdrowotnej, komunikacji interpersonalnej, interwencji kryzysowej czy stymulacji rozwoju dziecka. W programie nauczania ogromną wagę przywiązujemy do integracji wiedzy z umiejętnościami praktycznymi. Uczymy studentów umiejętności podejmowania niezbędnych działań diagnostycznych i stymulujących w zakresie wszechstronnego rozwoju jednostki. Studenci przygotowywani są do samodzielnej identyfikacji problemów i zadań w zakresie wychowania i opieki oraz sposobów ich rozwiązywania.

Absolwenci mają kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach. Są przygotowani do pracy w ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych, ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, internatach, bursach, świetlicach środowiskowych, w organizacjach pozarządowych prowadzących działalność opiekuńczo-wychowawczą oraz interwencyjną w sytuacjach kryzysowych. Dodatkowo, po ukończeniu studiów podyplomowych dających uprawnienia pedagogiczne, absolwenci mogą podejmować zatrudnienie w przedszkolach, szkołach oraz innych placówkach oświatowych.

PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z PROFILAKTYKĄ UZALEŻNIEŃ

W trakcie studiów absolwent nabywa umiejętności między innymi w zakresie diagnozowania resocjalizacyjnego i stosowania metod resocjalizacji w praktyce pedagogicznej. Studia przygotowują do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, interwencyjnych i socjalizacyjnych. Absolwenci studiów uzyskują specjalistyczną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i penitencjarnej oraz patologii społecznych, profilaktyki społecznej i terapii. Zdobywają również praktyczne umiejętności diagnozowania, projektowania i ewaluacji oddziaływań resocjalizacyjnych. Absolwenci mają możliwość pracy w szkołach, internatach, poradniach specjalistycznych, sądach, policji i straży miejskiej, w administracji samorządowej oraz w stowarzyszeniach i fundacjach.

DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE

Studia na kierunku Pedagogika o specjalności doradztwo zawodowe i personalne umożliwiają studentom poznanie teoretycznych i praktycznych podstaw wiedzy filozoficznej, psychologicznej, socjologicznej i pedagogicznej, niezbędnej do nabywania wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień specjalizacyjnych, przygotowujących do pracy w charakterze doradcy zawodowego.

Absolwent studiów posiada szeroką wiedzę z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Wie, jak pomóc młodzieży wkraczającej na rynek pracy, a także osobom dorosłym stojącym przed koniecznością zdobycia nowych kwalifikacji w określeniu własnych predyspozycji i preferencji zawodowych. Potrafi udzielić profesjonalnego wsparcia w rozwiązywaniu problemów i trudności osób aktywnych zawodowo, rozumie konieczność ustawicznego rozwoju i doskonalenia się w obliczu wymagań współczesnego rynku pracy. Jest przygotowany do udzielania rzetelnych porad w zakresie planowania, projektowania i wdrażania programów rozwoju kariery zawodowej. Posiada umiejętności z zakresu diagnostyki, metodyki doradczej, a także przeprowadzania procesu rekrutacji pracowników w firmie – jest odpowiednią osobą do profesjonalnego prowadzenia polityki zatrudniania przedsiębiorstwa. Rozumie konieczność dokształcania się, wie, w jaki sposób przygotować klienta do roli odpowiedzialnego pracownika bądź zaradnego pracodawcy. Potrafi zaprojektować pracę z osobami poszukującymi zatrudnienia, niepełnosprawnymi, a także zagrożonymi wykluczeniem z rynku pracy. Praktyki odbywane w urzędach pracy oraz innych instytucjach i firmach zajmujących się pośrednictwem pracy przyczyniają się do pełniejszego poznania zasad funkcjonowania i cech charakterystycznych rynku pracy w Polsce.

TERAPIA ZAJĘCIOWA I ARTETERAPIA

Terapia zajęciowa to forma rehabilitacji fizycznej, ale też psychicznej, społecznej i zawodowej, która polega na zaangażowaniu pacjenta / klienta, czyli osoby wymagającej zróżnicowanego wsparcia ze względu na np. wiek, ograniczenia fizyczne, niepełnosprawność intelektualną, zaburzenia psychiczne, trudności szkolne, problemy z dostosowaniem do reguł życia społecznego czy zagrożenie wykluczeniem w różnego rodzaju formy aktywności życiowej (z zakresu arteterapii, ergoterapii, muzykoterapii i in.), które mogą przyczynić się do polepszenia stanu zdrowia, a także osiągnięcia dobrostanu i satysfakcji życiowej na miarę możliwości konkretnego pacjenta.

Celem studiów z zakresu terapii zajęciowej jest przygotowanie studentów do efektywnej pracy pedagogiczno-terapeutycznej poprzez nabywanie kompetencji z zakresu diagnozy, a także projektowania, prowadzenia i ewaluowania procesu terapeutycznego prowadzonego z osobami z różnego rodzaju zaburzeniami przy zastosowaniu różnorodnych metod, technik i form pracy, a także odpowiednio dobranych narzędzi z zakresu pedagogiki, psychologii oraz terapii zajęciowej. Po wybraniu tej specjalności student ma możliwość poznania, również w trakcie praktyk, reguł i zasad pracy wspierającej funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne, a także zaradność życiową i sprawność fizyczną osób potrzebujących pomocy.

Absolwent kierunku Pedagogika o specjalności terapia zajęciowa zdobywa kwalifikacje niezbędne to podjęcia pracy jako terapeuta zajęciowy w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, placówkach opiekuńczo-rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi i innych podmiotach i organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem terapeutycznym osób z różnego rodzaju zaburzeniami.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

UWAGA! NOWOŚĆ!

Ze względu na rosnącą w lawinowym tempie liczbę osób z zaburzeniami integracji sensorycznej, coraz większą ilość opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne ze wskazaniami o potrzebie wspierania rozwoju specjalistycznymi zajęciami właśnie z zakresu integracji wychodzimy naprzeciw wymaganiom współczesnego rynku pracy i oferujemy Państwu specjalność, po której to absolwent będzie poszukiwany przez potencjalnego pracodawcę! Studia na tym kierunku są szansą na uzyskanie niezwykle interesującego i nowoczesnego zawodu, na który zapotrzebowanie wśród pracodawców będzie z roku na rok tylko wzrastać!

Studia na kierunku Pedagogika o specjalności integracja sensoryczna mają charakter interdyscyplinarny i obejmują wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, nauk medycznych, rehabilitacji, fizjoterapii i kierunków pokrewnych. To wyzwanie, po którym absolwent będzie przygotowany do prowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

W wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zazwyczaj ujawnia się większość dysfunkcji i zaburzeń rozwojowych dzieci, którym można skutecznie zaradzić, jeżeli w miarę wcześnie podejmie się odpowiednie działania terapeutyczne. Nieprawidłowości w organizacji wrażeń zmysłowych, takich jak wzrok, słuch, węch, smak oraz dotyk wymagają terapii, która polega na ćwiczeniach w odbieraniu bodźców zmysłowych oraz wspomaganiu prawidłowego rozwoju. Zaburzenia integracji sensorycznej mogą być również rezultatem uszkodzenia narządów zmysłów, które może nastąpić w każdym wieku. Zaburzenia tego typu nie przemijają samoczynnie, dlatego obecnie obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny.

Celem zajęć prowadzonych przez terapeutę integracji sensorycznej jest polepszenie współpracy i koordynacji pomiędzy zmysłami, stymulowanie zaburzonych funkcji i usprawnianie obszarów deficytowych. Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanych do tego i wyposażonych w odpowiedni sprzęt salach integracji sensorycznej. Absolwent kierunku - specjalista integracji sensorycznej posiada wiedzę i kompetencje w zakresie rozwoju neurobiologicznego, prawidłowej diagnozy zaburzeń,  a także projektowania i ewaluowania podejmowanych działań terapeutycznych. Efektem prowadzonej przez niego terapii jest likwidacja nadwrażliwości sensorycznej, jeżeli taka występowała u pacjenta lub – w przypadku obniżonej wrażliwości – pobudzenie odpowiednich wrażeń zmysłowych.

Absolwent kierunku uzyskuje kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej oraz do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i młodzieży z dysfunkcjami rozwojowymi. Potrafi dostosować program pracy z dzieckiem do postępów przez niego czynionych, a także dopasować terapię do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.

 

NIE ZWLEKAJ, ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ, A NIE BĘDZIESZ MUSIAŁ MARTWIĆ SIĘ O SWOJĄ ZAWODOWĄ PRZYSZŁOŚĆ!

 

Czesne za rok akademicki:

studia niestacjonarne – 3800 zł (1900 zł za semestr).

POZWOLENIE  NA PROWADZENIE STUDIÓW.PDF

PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

Program specjalności obejmuje wiedzę z zakresu: pedagogiki ogólnej, socjologii, prawa i psychologii oraz wiedzę specjalistyczną z zakresu: edukacji zdrowotnej, komunikacji interpersonalnej, interwencji kryzysowej czy stymulacji rozwoju dziecka. W programie nauczania ogromną wagę przywiązujemy do integracji wiedzy z umiejętnościami praktycznymi. Uczymy studentów umiejętności podejmowania niezbędnych działań diagnostycznych, stymulujących i terapeutycznych w zakresie wszechstronnego rozwoju jednostki. Studenci przygotowywani są do samodzielnej identyfikacji problemów i zadań w zakresie wychowania i opieki oraz sposobów ich rozwiązywania.

Absolwenci mają kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach. Są przygotowani do pracy w ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych, ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, internatach, bursach, świetlicach środowiskowych i profilaktyczno-terapeutycznych, w organizacjach pozarządowych prowadzących działalność opiekuńczo-wychowawczą, profilaktyczno-terapeutyczną oraz interwencyjną w sytuacjach kryzysowych.

Dodatkowo, po ukończeniu studiów podyplomowych dających uprawnienia pedagogiczne, absolwenci mogą podejmować zatrudnienie w przedszkolach, szkołach oraz innych placówkach oświatowych.

PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z PROFILAKTYKĄ UZALEŻNIEŃ

W trakcie studiów absolwent nabywa umiejętności między innymi w zakresie diagnozowania resocjalizacyjnego i stosowania metod resocjalizacji w praktyce pedagogicznej. Studia przygotowują do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, interwencyjnych i socjalizacyjnych. Absolwenci studiów uzyskują specjalistyczną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i penitencjarnej oraz patologii społecznych, profilaktyki społecznej i terapii. Zdobywają również praktyczne umiejętności diagnozowania, projektowania i ewaluacji oddziaływań resocjalizacyjnych. Absolwenci mają możliwość pracy w szkołach, internatach, poradniach specjalistycznych, sądach, policji i straży miejskiej, w administracji samorządowej oraz w stowarzyszeniach i fundacjach.

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA Z ELEMENTAMI LOGOPEDII

Specjalność jest adresowana do studentów posiadających kwalifikacje do nauczania w przedszkolach i klasach I-III, zdobyte w ramach studiów I stopnia lub studiów podyplomowych. Moduły mające na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej uzupełnione zostały o moduły z zakresu elementów logopedii mające na celu uzyskanie wiedzy, oraz umiejętności niezbędnych do prowadzenia działań diagnostycznych i terapeutycznych zaburzeń mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

UWAGA! TO PRZEDOSTATNIA EDYCJA TYCH STUDIÓW! MOŻLIWOŚĆ UZUPEŁNIENIA KWALIFIKACJI NA STUDIACH II STOPNIA Z ZAKRESU PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ NIE BĘDZIE JUŻ PÓŹNIEJ MOŻLIWA (zgodnie z nowymi przepisami Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna będzie prowadzona jedynie na studiach pięcioletnich)!

DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE

Studia II stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności doradztwo zawodowe i personalne umożliwiają studentom poszerzanie teoretycznych i praktycznych podstaw wiedzy filozoficznej, psychologicznej, socjologicznej i pedagogicznej, niezbędnej do pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień specjalizacyjnych, przygotowujących do pracy w charakterze doradcy zawodowego i personalnego.

Absolwent studiów poszerza wiedzę z zakresu teorii uczenia się przez całe życie, pedagogiki i psychologii, teorii planowania kariery oraz zarządzania kapitałem społecznym w przedsiębiorstwie. Poznaje nowoczesne trendy związane z kreowaniem wizerunku, a także nowe metody i formy pracy doradcy zawodowego i personalnego. Potrafi udzielić profesjonalnego wsparcia w rozwiązywaniu problemów i trudności osób aktywnych zawodowo, rozumie konieczność ustawicznego rozwoju i doskonalenia się w obliczu wymagań współczesnego rynku pracy. Jest przygotowany do udzielania rzetelnych porad w zakresie planowania, projektowania i wdrażania programów rozwoju kariery zawodowej. Posiada umiejętności z zakresu diagnostyki, metodyki doradczej, a także przeprowadzania procesu rekrutacji pracowników w firmie. Potrafi poprowadzić konsultacje zarówno indywidualne, jak i grupowe, zaprojektować pracę z osobami poszukującymi zatrudnienia, niepełnosprawnymi, a także zagrożonymi wykluczeniem z rynku pracy. Zna wymagania rynku pracy w Polsce i za granicą.

Praktyki odbywane w urzędach pracy oraz innych instytucjach i firmach zajmujących się pośrednictwem pracy zapewniają studentom bezpośredni kontakt z osobami potrzebującymi wsparcia w zakresie nabywania bądź uzupełniania kwalifikacji zawodowych, a także przyczyniają się do pełniejszego poznania zasad funkcjonowania i cech charakterystycznych rynku pracy w Polsce.

TERAPIA ZAJĘCIOWA I ARTETERAPIA

Celem studiów II stopnia na kierunku Pedagogika specjalność terapia zajęciowa jest poszerzenie kompetencji z zakresu diagnozy, projektowania, prowadzenia oraz ewaluowania procesu terapeutycznego przy zastosowaniu różnych, odpowiednio dobranych narzędzi z zakresu pedagogiki oraz terapii zajęciowej, a także dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności w zakresie nowych metod i form pracy, umożliwiających podnoszenie jakości i efektywności ich warsztatu pedagogiczno-terapeutycznego.

Program studiów na specjalności Terapia zajęciowa obejmuje przedmioty pedagogiczne, psychologiczne oraz bezpośrednio związane z terapią zajęciową. Treści programu zawierają specjalistyczną wiedzę i kompetencje z zakresu diagnozy i interwencji terapeutycznej, metod i form terapii zajęciowej, w tym m.in. arteterapii, ergoterapii, socjoterapii, muzykoterapii i in., a także z zakresu planowania i realizowania indywidualnego i grupowego programu pracy z zastosowaniem różnych, odpowiednio dobranych metod i form terapii oraz projektowania i modyfikowania zajęć, w zależności od potrzeb i możliwości funkcjonalnych uczestników. Absolwent będzie mógł podjąć lub kontynuować pracę jako terapeuta zajęciowy w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej, placówkach opiekuńczo-rehabilitacyjnych, domach opieki nad osobami starszymi i innych podmiotach i organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem terapeutycznym osób z różnego rodzaju zaburzeniami.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

UWAGA! NOWOŚĆ!

Ze względu na rosnącą w lawinowym tempie liczbę osób z zaburzeniami integracji sensorycznej, coraz większą ilość opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne ze wskazaniami o potrzebie wspierania rozwoju specjalistycznymi zajęciami właśnie z zakresu integracji wychodzimy naprzeciw wymaganiom współczesnego rynku pracy i oferujemy Państwu specjalność, po której to absolwent będzie poszukiwany przez potencjalnego pracodawcę! Studia na tym kierunku są szansą na uzyskanie niezwykle interesującego i nowoczesnego zawodu, na który zapotrzebowanie wśród pracodawców będzie z roku na rok tylko wzrastać!

Studia II stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności integracja sensoryczna mają charakter interdyscyplinarny i poszerzają wiedzę studenta z zakresu psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, nauk medycznych, rehabilitacji, fizjoterapii i kierunków pokrewnych. To wyzwanie, po którym absolwent będzie przygotowany do prowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

W wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zazwyczaj ujawnia się większość dysfunkcji i zaburzeń rozwojowych dzieci, którym można skutecznie zaradzić, jeżeli w miarę wcześnie podejmie się odpowiednie działania terapeutyczne. Nieprawidłowości w organizacji wrażeń zmysłowych, takich jak wzrok, słuch, węch, smak oraz dotyk wymagają terapii, która polega na ćwiczeniach w odbieraniu bodźców zmysłowych oraz wspomaganiu prawidłowego rozwoju. Zaburzenia integracji sensorycznej mogą być również rezultatem uszkodzenia narządów zmysłów, które może nastąpić w każdym wieku. Zaburzenia tego typu nie przemijają samoczynnie, dlatego obecnie obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny.

Celem zajęć prowadzonych przez terapeutę integracji sensorycznej jest polepszenie współpracy i koordynacji pomiędzy zmysłami, stymulowanie zaburzonych funkcji i usprawnianie obszarów deficytowych. Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanych do tego i wyposażonych w odpowiedni sprzęt salach integracji sensorycznej. Absolwent kierunku - specjalista integracji sensorycznej posiada wiedzę i kompetencje w zakresie rozwoju neurobiologicznego, prawidłowej diagnozy zaburzeń,  a także projektowania i ewaluowania podejmowanych działań terapeutycznych. Efektem prowadzonej przez niego terapii jest likwidacja nadwrażliwości sensorycznej, jeżeli taka występowała u pacjenta lub – w przypadku obniżonej wrażliwości – pobudzenie odpowiednich wrażeń zmysłowych.

Absolwent kierunku uzyskuje kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej oraz do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i młodzieży z dysfunkcjami rozwojowymi. Potrafi dostosować program pracy z dzieckiem do postępów przez niego czynionych, a także dopasować terapię do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.

NIE ZWLEKAJ, ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ, A NIE BĘDZIESZ MUSIAŁ MARTWIĆ SIĘ O SWOJĄ ZAWODOWĄ PRZYSZŁOŚĆ!

 

Czesne za rok akademicki:

studia stacjonarne – 4500 zł / rok

studia niestacjonarne – 4300 zł (2150 zł za semestr).

Numer konta do wpłat dla studentów: Bank Polski PKO BP 10 1020 1390 0000 6602 0628 8296

POZWOLENIE  NA PROWADZENIE STUDIÓW.PDF